Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

出会いは突然に

突然、ふたりは出会った。
それは、あり得ない出会いだった。

僕が死んだはずの彼女に出会った時 
彼女は死んだはずの僕に出会った。

つまり僕たちは、互いに自分は生き延び 
互いに相手が亡くなったものと信じていたのだ。

「私、あなたの葬式に出たわよ」
「僕なんか、君の死に顔を見たぞ」

「そんなの嘘よ」
「そっちこそ」

どうも話が合わない。
互いの記憶が喰い違っている。

「だって、私があなたを・・・・・・」

彼女が言い淀む言葉を僕は直感できた。
「いや違う。僕が君を殺したんだ」

ふたりは互いに見つめ合う。

その表情を別にすれば 
まるで昔の恋人同士のように。



元「koebuyayaさんと共演!


Meeting Suddenly

Suddenly we met.
It was an impossible encounter.

When I met her who was supposed to be dead,
she met me who was supposed to be dead.

In other words, we believed each other
that we survived and that the other party died.

“I'm at your funeral.”
“I saw your face in your death.”

"That's a lie."
“You are a lie.”

It doesn't fit our story.
The memories of each other are different.

"Because I ... you ..."

I was able to intuition for the words she spoke.
"That's not true. I killed you."

We stare at each other.
Aside from that expression, it's like old lovers.