Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

眠れない

捨てられた死体を道端で見つけた。

夕暮れが迫っていた。
帰宅の途中だった。

まるで眠っているような美しい少女。
白い服が破れ、胸が赤く染まっていた。

カメラあれば写真を撮りたかった。
スケッチブックあれば写生してみたかった。

あいにく、どちらも持っていなかった。

仕方ないので 
しっかり網膜に焼き付けようとして 
僕は黙ってじっと死体の少女を見つめた。

まぶた、唇、鎖骨、膝小僧、ふくらはぎ・・・・ 

いつまでも見続けていたかった。
でも、すぐに暗くなってしまった。

諦めるしかない。
そのまま僕は帰宅した。

布団に入ったけれど 
あの死体のことを考えると眠れない。

やがて明日、朝になれば 
きっと誰かが持ち去ってしまうだろう。

美しさだって失われてしまうかもしれない。

残念だ。
でも、諦めるしかない。

だって、なにしろ道端に捨てられた 
ただの少女の死体なのだから。

けれど 
そうなのだけれど 

なかなか眠れないまま 
僕はいつまでも後悔していた。

冷ややかだったであろうその肌に 
触れもしなかったことを。




「さとる文庫 2号館」もぐらさんが演じてくださった!

I Can't Sleep

I found an abandoned corpse on the roadside.

Dusk was approaching.
I was on my way home.

A beautiful girl who seems to be sleeping.

Her white clothes were torn
and her chest was dyed red.

I wanted to take a picture with a camera.
I wanted to sketch if I had a sketchbook.

Unfortunately I didn't have either.

I couldn't help it,
so I quietly stared at the corpse girl,
trying to burn it onto my retina.

Her eyelids, lips, clavicle, knee cub, calf...

I wanted to keep watching it forever.
But it soon got dark.

I have to give up.
I just went home.

I entered a futon,
but I can't sleep because of that corpse.

Eventually tomorrow morning,
someone will surely take her away.

Even beauty may be lost.

It's a shame.
But I have no choice but to give up.

After all, it's just the corpse of a girl
abandoned on the side of the road.

However, as it was,
I couldn't sleep easily and I regret it forever.

About what I didn't even touch her skin,
which would have been frosty.