Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

免罪の鏡


その鏡を見ると罪が許される、と言う。
これまでのすべての罪が許される、と。

そんな免罪の鏡を手に入れた。

でも、自分で見るのは怖い。
まず死刑囚に見せることにした。

選ばれたのは極悪非道の人非人

暴行、詐欺、強盗、誘拐、殺人、テロ、
悪いことならなんでもやってる。

しかも、まるで反省の色がない。

こんな男を誰が許せよう。
たとえ神様であろうと許せまい。

さっそく免罪の鏡を見せてみた。

すると男は突然、狂っだように叫び、
看守を殴り倒し、私に跳びかかってきた。

あえなく私は床に倒された。
男は、もの凄い力で私の首を絞める。

わけがわからない。
ただただ苦しいだけだ。

死刑囚は右手で私の首を絞めながら
左手で私に鏡を見せるのだった。

そこには偽らざる私自身が映っていた。
その罪業のあまりに深きこと。

(彼の罪を許そう)

私は、薄れゆく意識の中で、そう思った。




元「koebu108(イレハ)さんが演じてくださった!



Exemption Mirror

Those who look in the mirror
are reportedly forgiven of their sins.

All the sins so far are forgiven.

I got such an exemption mirror.

But I'm scared to see it myself.
First, I decided to show it to a convict on death row.

The chosen man is a villainous person.

Assault, fraud, robbery, kidnapping, murder, terrorism.
He does anything bad.

Moreover, he has no sign of remorse.

Who can forgive him?
I can't forgive him, even if I'm God.

I showed him the exemption mirror at once.

Suddenly he shouted crazy,
knocked down his jailer, and jumped at me.

I was laid down on the floor.
He strangles me with tremendous power.

I do not understand.
It's just painful.

The convict on death row strangled me
with his right hand
and showed me a mirror with his left hand.

I could see myself in it.
Too deep in my sin.

(I will forgive his sin.)
I thought so in my fading consciousness.