Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

鏡台

ひどく古くて、あやしげな鏡台。
亡くなったお婆様の形見だそうです。

「これ、あなたにあげるわ」
お母様が私にくださいました。

「なんでも、あべこべに見えるのよ」
おかしなことをおっしゃいます。

おそるおそる鏡を覗いてみました。
とても愛らしい少女のお顔。

私は私の顔を生まれて初めて見たのです。
私はいわゆる箱入り娘。

私が生まれた時に家中の鏡を 
お父様がみんな割ってしまったそうです。

この鏡台だけをなぜか残して。

右の目をつぶると左の目が閉じます。
本当にあべこべに見えるのです。




元「koebu林檎唄さんが演じてくださった!


A Mirror Stand

A terribly old and fantastic mirror stand.
It seems to be a memento of my grandmother who died.

"I will give this to you."
My mother told me.

"Everything looks opposite."
She says strange things.

I looked into the awkward mirror.
A very lovely girl's face.

I saw it for the first time when I was born.
I am a so-called pet daughter.

It seems that my father has broken
all the mirrors of the house when I was born.

Leave only this mirror stand why.

Closing the right eye closes the left eye.
It really looks like the opposite.