Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

白い仔馬

晦日(おおみそか)の夜、白い仔馬(こうま)が 村にやって来ました。
とても不思議な 仔馬でした。

わた雪のたてがみ、氷柱(つらら)の脚、(ひょう)の目、
そして 雪紐(ゆきひも)の尻尾をふり、吹雪(ふぶき)のように駆けるのでした。

仔馬は 小さな村を ぐるぐる駆けまわります。
それを 村の子どもたちが 窓から眺めています。

「仔馬が一頭、仔馬が二頭、仔馬が三頭、・・・・」
百八頭まで数えて 子どもたちは眠ってしまいました。

村の大人は 誰ひとり 白い仔馬の姿は見ていません。

でも 元旦(がんたん)新雪の上に 小さな(ひづめ)の跡が 
いくつもいくつも 残っていたのでした。




自作自演。



A White Foal

On New Year's Eve, a white foal came to the village.
It was a very strange foal.

A snow mane, icicle legs, hail eyes,
and it wagged like a string of snow
and ran like a blizzard.

The foal runs around a small village.

Children from the village are watching it
from the window.

"One foal, two foals, three foals..."
Counting to one hundred and eight,
the children fell asleep.

No adult in the village sees any white foal.

But on the fresh snow of New Year's Day,
there were traces of small hooves.