Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

眠れない羊飼い

あるところに 不眠症の羊飼いがいました。

羊毛みたいな白いヒゲがご自慢の 
この老いた羊飼いの悩みの種は 眠れないことでした。

「眠れない夜は 羊を数えると 眠れますよ」
近所の奥さんが そう教えてくれました。

「わしは毎日 羊を数えておるよ。
 それが わしの仕事じゃからの」

「あら。それじゃ あなた、きっと眠っているんですよ」

そこで目が覚めました。
元旦の朝でした。

これは 羊を数える老いた羊飼いの 初夢だったのです。




元「koebuyayaさんが演じてくださった!




Sleepless Shepherd

There was an insomniac shepherd in one place.

Boasting a white beard like wool,
his trouble was that he couldn't sleep.

"On a sleepless night,
you can sleep by counting sheep."

A lady in the neighborhood told him so.

"I count sheep every day because that's my job."
"Oh, then you're surely sleeping."

At this time he woke up.
It was the morning of New Year's Day.

This was the first dream
of an old shepherd counting sheep.