Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

ネズミの家

あるところに ネズミの家がありました。
古くて大きくて たいそう立派な家でした。

その昔、ネズミの家は 人の家でした。

ある日、この家にネズミがやって来て 
ある日、この家から人が出て行ったのです。

以来、この家は ネズミの家なのです。

元旦の朝、この家に ネコがやって来ました。
「おめでとう、ネズミさん。はい、年賀状ね」

なんと、ネコの郵便配達夫なのでした。




自作自演。


Rat's House

There was a rat's house somewhere.

It was an old,
big and very respectable house.

Long ago, this house was a home for people.

One day, a rat came to this house,
and one day, a person left the house.

Since then,
this house has been the rat's house.

A cat came to this house
on the morning of New Year's Day.

"Congratulations, rat.
Look, New Year's card."

Surprisingly, he was a cat postman.