Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

いい子でいてね

僕の家は五人家族。
お父さん、お母さん、お兄さん、お姉さん、そして僕。

「いい子にしているんだぞ」
ある日、お父さんが家を出て行った。

「いい子にしているのよ」
ある日、お母さんも家を出て行った。

「いい子でいろよ」
ある日、お兄さんも家を出て行った。

「いい子でいてね」
ある日、お姉さんも家を出て行った。

だけど、誰も家に帰って来なかった。
みんな失踪してしまったのだ。

僕だけ家に残された。

警察に捜索願を出したけど、受理されただけ。
市役所に相談したけど、心配されただけ。

学校にも通ったけど、勉強しただけ。
それだけ。

僕はいい子になって、いい子のままでいた。

掃除したり、洗濯したり、自炊したり、忙しい毎日。
挨拶したり、回覧板まわしたり、近所付き合いも忘れない。

近頃、僕は思うんだ。

お父さん、お母さん、お兄さん、お姉さんは
この家を僕に残してくれたのかなって。

僕がいい子にしていたから。




元「koebumakotoさんが演じてくださった!


Be a Good Boy

My family is five people.
Father, mother, older brother, older sister, and me.

"You are doing a good boy."
One day my father left home.

"You are making a good boy."
One day my mother left home.

"Be a good boy."
One day the older brother left home.

"Please be a good boy."
One day my older sister left home.

But nobody came home.
Everyone disappeared.

I was left alone at home.

I issued a search request to the police
but it was accepted.

I consulted the city office, but I was concerned.

I went to school, but I just studied.
that's all.

I turned to be a good boy and stayed a good boy.

Cleaning, washing, cooking self, every day is busy.

I do not forget to greet,
circulate the circulation board,
or keep in touch with my neighborhood.

Recently, I think.

I wonder if father, mother, older brother, older sister
leave this house to me.

Because I was making a good boy.