Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

罪悪感

皿の上に饅頭が二個のっていた。

それは兄と僕、
僕たち兄弟のオヤツだった。

兄はまだ帰宅してなかった。
家に僕ひとり。

僕は、僕の分の一個を食べた。
すごくおいしかった。

腹が空いていたのだろう。
とにかくおいしかった。

だから、当然ながら
もう一個の饅頭も食べたくなった。

でも、それは兄の分だ。
僕の分じゃない。

二個とも食べてしまったら
絶対に母に怒られる。

兄だって怒るに違いない。
それはわかっている。

でも、どうしても食べたかった。
食べたくて仕方なかった。

我慢できない。
食べたい。

それで、食べてしまった。
皿の上の饅頭、二個とも。

知らんぷりして誤魔化そうとして
誤魔化したつもりになって

もしかしたら
まんまと誤魔化せたのかもしれない。

なぜなら
その後の記憶が欠落しているから。

あるいは
良心を誤魔化しただけかもしれないけれど。




元「koebuとうぷさんが改変して演じてくださった!


自作自演。


Sense of Guilt

There were two buns on the plate.
It was us, my older brother and my snack.

My brother had not come home yet.
I'm alone at home.

I ate a piece of mine.
It was really good.

I must have been hungry.
Anyway it was delicious.

So, of course, I wanted to eat another bun.

But that's for my brother.
Not for me.

If I eat both, my mother will get angry.

My brother must be angry.
I know that.

But I really wanted to eat it.
I couldn't help eating it.

I can not stand it.
want to eat.

So I ate.
Both buns on the plate.

I thought I was going to cheat and try to cheat,
and maybe I was cheated.

Because subsequent memory is missing.

Or maybe
I just cheated my conscience.