Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

ほどほどの関係

あなたの悩みは 
ほとんど私の悩みでもあるけれど 

あなたの苦しみは 
厳密に私の苦しみとは言えない。

ましてや 

あなたの痛みは 
決して私の痛みではあり得ない。

ただし、その代り 

私の苦しみは 
厳密にあなたの苦しみではなく 

私の痛みもまた 
決してあなたの痛みではないはず。

つまり 

良くも悪くも 
お互い様というわけだ。

ほどほどに温かくて 
ほどほどに冷たい。

そのような関係で 
いいのではないかな。




元「koebuyayaさんが演じてくださった!


Moderate Relationship

Your worries are mostly my worries,
but your suffering is not exactly my suffering.

Moreover, your pain can never be my pain.

But instead, my suffering isn't exactly your suffering,
and my pain should never be yours either.

In other words, they are like each other, good or bad.
Moderately warm and moderately cold.

I think it's okay to have such a relationship.