Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

ヘビの共食い

これは「ヘビの共食い」という怖い話なんだけど 
僕はこの話を友だちのユウキ君から聞いた。

ユウキ君はアカネさんという従姉いとこから聞いたそうで 
そのアカネさんがどんな女の人なのか、僕は知らない。

で、その会ったこともないアカネさんが言うには 
この怖い話には、ヘビが一匹も出てこないんだって。

「ヘビの共食い」という話なのに変だよね。

それで、なぜなのかユウキ君がアカネさんに尋ねたら 
アカネさん、もっと変なことを言うんだって。

この怖い話をアカネさんに教えてくれたのは  
アカネさんの家の近所の須藤さんという人らしい。

一人で暮らしてるおじいさんなんだそうだけど 
やっぱり僕、そんな老人は知らない。

その須藤さんに、アカネさんも同じことを尋ねたらしい。

すると、これはユウキ君の友だちの僕から聞いた話だから 
僕に尋ねてごらん、ってアカネさんに言ったんだって。

なんだよ、それは。
そんな話、もちろん僕は初耳さ。

須藤さんがアカネさんをからかったのか。
それとも、アカネさんがユウキ君をからかったのか。

それとも・・・・ 

まあ、なんだかよくわからない変な話なんだけれども 
まあ、なんとなく怖い話でもあるよね。




元「koebu宏美(ろみりん)さんが演じてくださった!


Cannibalism of Snakes

This is a scary story called "cannibalism of snakes,"
but I heard about it from my friend Yuuki.

Yuuki heard about it from his cousin named Akane,
so I don't know what kind of woman she is.

And Akane, who I have never met,
said that there are no snakes in this scary story.

It's strange that the story is "cannibalism of snakes."

So when Yuuki asked Akane why,
she said something even weirder.

It seems that the person
who told Akane this scary story was a man named Sudo,
who lived in her neighborhood.

I hear he's an old man who lives alone,
but I don't know that kind of old man.

It seems that Akane asked Sudo the same thing.

Then he told Akane that this was a story he heard
from Yuuki's friend me, so ask him.

What is that?
Of course I've never heard of such a thing.

Was Sudo teasing Akane?
Or was Akane teasing Yuuki?

Or...

Well, it's a strange story that I don't really understand,
but it's also a scary story.