Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

JKの生態

ちょっと教室とは思えない。
たとえば旅館の板の間のような印象。

なにやら廊下も部屋も 
すべて床が赤いもので濡れている。

ケチャップでなければ、缶詰のトマト。
または、肉なしミートソースを連想させる。

女子中学生でなければ、女子高校生。
いわゆるJKが犯人であろう、と推測する。

あえて憶測と呼んでもかまわない。
長年の教師の勘だ。

「掃除するに食べ物使うは、もってのほか」
掃除当番の女子生徒に注意する。

「はて。さように指摘する根拠は?」
目つき鋭きリーダー格。

「なんとなれば、成分を分析してもよいのだぞ」
「ほほう。分析できるもんなら、してみな」

うーん。
危険だから舐めるわけにもいかぬ。

見上げるは、ずるがしこそうなまなざし。

こいつの父親、たしか地元の有力者。
そして、この学校のPTA会長だったかな。

ここはひとつ、穏便に済ませたい。

「まあ、よかろう」
山吹色の菓子の詰め合わせ、そっと差し出す。

「ほほう。お主も悪よのう」
「いえいえ。お代官様ほどでは」

「わっはっはっはっはっ」
教師と生徒の高笑い、しばしとどめん。

f:id:tomekantyou:20211205123724p:plain

とうぷさんが演じてくださった!



Ecology of JK

I do not think there is a classroom.
For example, the impression of the inn of a ryokan.

Anyway the corridor and the room are all wet
with floor being red.

If it is not ketchup, canned tomatoes.
Or reminiscent of meatless meat sauce.

If it is not girls junior high school student,
girls high school student.
I guess that so-called JK will be the culprit.

You may call it speculation daringly.
It is intuition of a long time teacher.

"It is surprising to use food to clean it."
I pay attention to the girls studying in the cleaning.

"What is the basis to point out?"
Eye sharp leader case.

"In some cases, I may analyze ingredients."
"Ho ho, try what you can analyze."

Well.
I can not lick it because it is dangerous.

Looking up is a long gaze.

His father, somehow a local influential man.
And he was the PTA president of this school.

I want to finish it here peacefully.

"Well, OK."
I gently give out an assortment of golden sweets.

"Ho ho, you are evil."
"No, not as much as an officer."

"Waa ha ha ha ha ha!"
A laughter of a teacher and a student lasted for a while.