Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

友人


何事かについて僕は悩んでいた。

僕は窓辺の机に頬杖を突き、開いた窓から外の景色を眺めていた。
草木の生い茂る田舎らしい風景。あるいは本当に田舎なのかも。

制服の女子生徒たちが大声で笑いながらにぎやかに目の前を通る。
彼女たちが中学生なのか高校生なのか、僕には区別できない。
また、なぜ彼女たちが騒ぐのか、僕にはわからなかった。

楕円形の視界の端に懐かしい友人の顔が現れた。
女子生徒らと談笑している。僕が手をあげても気づかない。

「おーい。ちょっと寄って行けよ」
僕は友人を男性と思って気安く呼んだのだが
よく見なくても明らかに女性なのだった。

ようやく友人は僕に気づいたが、女子生徒たちが放さない。
なかなかこちらに来れない様子。

「よかったら、君たちも一緒においでよ」
窓辺から呼びかけると、女子生徒たちは恥ずかしそうに笑った。
抱きついたり蹴る真似をしながら坂道をゆっくり上がってくる。
意外な展開に僕は嬉しくなる。

コアラの親子のように背中に女子生徒を一人ぶら下げたまま
友人は窓から僕の部屋の中へ入ってきた。
彼女は飛び上がって僕の机の上に裸足で立つと
窓から顔を突き出し、僕には理解できない種類の冗談で
まだ外にいる女子生徒たちを笑わせるのだった。

友人の短いスカートから下着が見えた。
元気一杯に開いた小麦色の太腿が健康そうだった。
たしか彼女は人妻ではなかったか。

友人の背中にしがみついたままの女子生徒は
遊園地の観覧車に乗ってるみたいに笑い叫んでいる。

机の上には書きかけの原稿用紙がある。
小説家にでもなったつもりなのか、万年筆まで置いてある。
すると、文章が書けなくて悩んでいたのだろうか。

よく思い出せないが、すごく幸せな気分だった。
だから僕は、これを忘れないように書いておく。
あいにく万年筆でなく、ワープロだけど。


Friend

I was troubled about something.

I plunged my cane against the desk by the window,
and I was looking at the outside view from the open window.
Countryside landscape that is full of plants and trees.
Or is it really the country here?

The girls in the uniform pass loudly
and laughing in front of my eyes.
I can not tell if they are junior high school students
or high school students.
Also, I did not know why they make a noise.

A nostalgic friend's face appeared
at the edge of the oval view.
He is having a chat with girls.
He will not notice if I raise my hand.

"Hey, let's stop by for a moment."
I thought that my friend was a man and I called him cheaply,
but even if I didn't look well she was obviously a woman.

Finally my friend noticed me, but the girls didn't let go.
It seems that she can not come here easily.

"If you like, you will all come together."
When I called from the window,
the girls laughed embarrassed.
They climb up the hill slowly while imitating and kicking.
I am happy for the unexpected development.

The friend came into my room
through the window with a girl student hanging on the back
like a koala parent and child.
She jumped up and stood barefoot on my desk,
sticking her face out of the window
and making the girls outside still laughing
with a kind of joke I didn't understand.

I could see my underwear from my friend's short skirt.
The wheat-colored thighs, full of energy, looked healthy.
Was she not a married woman?

A girl student clinging to a friend's back laughs out laughing
on a ferris wheel in an amusement park.

There is a writing paper sheet on the desk.
I have even put up a fountain pen
whether I intended to become a novelist.
Then, I wondered if I could not write the sentence?

I can not remember well, but I felt very happy.
So I write to keep this in mind.
Unfortunately, it's a word processor, not a fountain pen.