Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

お菓子の家


わたしのおうちは、お菓子の家。
「おなかすいちゃった!」

板チョコの玄関ドアを食い破って 
バームクーヘンの居間に入ると 

クッキーのパパと 
ショートケーキのママ。

「わあ、おいしそう!」

わたしが両親のスネをかじり始めると 

金平糖の犬を咥えたまま 
カリントウの弟が帰ってきて 

どっちがいっぱい食べるか 
競争になりました。

さすがに、もうおなかいっぱい。

寝る前にいくら歯を磨いても
口の中が甘ったるくて
なかなか眠れないのでした。

「ゲップ!」

おしまいの 
ごちそうさま。




元「koebuyayaさんが演じてくださった!



Candy House

My house is a sweet home.
"I am hungry!"

After eating the entrance door of the board chocolate
and entering the living room of Baumkuchen,
there was a cookie daddy and short cake mom.

"Wow, it looks good!"

When I began gnawing the shins of my parents,
a karinto brother who had a konpeito dog came back
and competed with which one to eat a lot.

As expected, it is already full of stomach.

Even though I brushed my teeth before going to bed,
my mouth was so sweet that I could hardly sleep.

"Burp!"

Okay, thanks for the meal.