Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

いらない翼

大空を飛べる翼が
 欲しい

   と、君は言う。

そりゃ
 僕だって
  欲しくなる時はあるよ。

    もっと自由になりたくてさ。

でもね、

  それが
   逃げるための翼なら

     僕はいらない。

辛くなったり、
 苦しくなったり、

   もうどうにも
    やり切れなくなったら
 
      さすがに僕だって
       欲しくなるだろうけど、

     それでも
    やっぱり僕はいらない。

だって

  たとえ
   どんなに空が広かろうと

     また
      どんなに空が明るかろうと、

        このどっしりとした地面
         この緑豊かな大地

       こんな大切なものを
      見限ってまで

    生きていたくはないもの。




元「koebuろんちまん♡さんが演じてくださった!


「Spoon」しんさんと鈍次さん編集、ばっしゅさんが演じてくださった!

Unnecessary Wings

You say that
you want wings that can fly in the sky.

Well, there are times when I want them too.
I want to be more free.

But I don't need it if it's a wing to escape.

If it gets painful or I can't finish it anymore,
I'll definitely want it,
but I still don't need it.

Because, no matter how wide the sky is
or how bright the sky is,
I don't want to live
until I give up on this solid ground,
this lush land, and such important things.