Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

許せない

この人である私が あの人であった 
という場合はない とは否定できまい 

たまたま この人が私であって 
あの人が私でなかっただけ 

私がこの人ではなく 
あの人である可能性はあったのだ 

だから 私は許せない 
あの人にあんなことをする別のあの人を 

私があの人でないとしても 
私があんなことをされたら どうだろう 

まったくの他人事ひとごとではないのだ 
ほとんどそれは 私の問題なのだ 

あんなことをする別のあの人が私なら 
私は私を許せない 




元「koebuちくわ3さんが演じてくださった!


I Can't Forgive

I can't deny that I wasn't that person.

It just happened that this person was me
and that person wasn't me.

It was possible that
I was that person, not this one.

So I can't forgive another person
who does that to that person.

What if someone did something like that to me,
even if I wasn't that person?

It's not a completely different person.
Almost that is my problem.

If that person who does that is me,
I can't forgive me.