Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

落ちながら

これっぽっちの前触れもなく 
不意に突き落とされて 

ぼくは下へ下へと 
まっさかさまに落ちてゆく 

なにか悪いことしたのかな 
思い浮かばないよ 

なにも良いことしなかったせいかな 
そう言えばそうかもね 

良いも悪いも 
よくわかんないけど 

ああ そろそろかな 

ドサッ かな 
グシャッ かな 
ボキボキッ かな

きっと痛いだろうな 
覚悟なんかできないよ 

いっそ このまま すうっと 
消えちゃえばいいのに 

信じられないくらい首の長い 
とんでもなく大きな大きな恐竜に 

パックリ食べられて 
ゴクリと飲み込まれたみたいな感じで 

胃袋に落ちる前に すうっと
とけちゃえばいいのに




自作自演。


While Falling

Without any foreshadowing,
Someone suddenly pushed me down,
And I fell down and down.

Did I do anything wrong?
I can't think of it.

Is it because I didn't do anything good?
That may be true.

I don't really know whether it's good or bad.

Oh, is it about time?

Is it "Dosa?"
"Gusya?"
"Bokiboki?"

I'm sure it will hurt.
I can't be prepared.

At this rate, I wish I had disappeared.

I wish a ridiculously big big dinosaur
With an incredibly long neck
Would eat me,

Swallow it and melt me
Before I fell into his stomach.