Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

粉みじんの僕

ある風の強い日に
僕は吹き飛ばされてしまった。

うっかりしていた。
春の陽気にあてられたのだ。

ポリ袋みたいに舞い上がり 
スギ花粉みたいに粉みじんになった。

さて、よくわからないのだけれども 
たとえばである。

不意に野武士が現れ、刀を抜き、問答無用 
脳天から真っ二つに斬り割られたとしたら 
この僕という意識はどうなるのだろう。

右半分の僕と左半分の僕とに
互いに他者として分かれるのだろうか。

それであれば、逆に 
互いに他者である意識が合わされば
一つの自己という意識にまとまるのだろうか。

どうだろう。

粉みじんになってしまった僕なんかには
とうてい判断できそうもないけれど。




自作自演。


I Became Dusty

One windy day I was blown away.

I was careless.
I was exposed to the spring merry.

I soared like a plastic bag
and turned into dust like cedar pollen.

Well, I'm not sure, but for example.

What would happen to this consciousness of me
if a field warrior suddenly appeared,
pulled out a sword, and slashed me in half
from the heavens without asking questions?

Will the right half of me and the left half of me
be separated from each other as others?

Then, on the contrary,
if the consciousness of being others is combined,
will it be united in the consciousness of one self?

How is it?
It's hard to tell for me, who has become dusty.