Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

洗濯日和

今日は朝から晴れて 
洗濯するのに好い天気。

汚れてしまった旦那さんを 
お隣の奥さんが手洗いしました。

太って重い旦那さんを干すのは大変。

ベランダ越しに苦労しているのを見かねて
物干し竿に掛けるのを私も手伝ってやりました。

濡れたお隣の旦那さん、なんだか血の気がありません。

すっかり乾いたら、また元気になるのかな。
また私にも声をかけてくれるのかな。

それはともかく、旦那さん。
もう浮気はやめようね。




元「koebuyayaさんが演じてくださった!


Good day for Washing

It is sunny from the morning
and weather like to wash today.

The woman next door wash hands dirty her husband.
It is hard for her to dry a fat and heavy man.

I saw her struggling through the balcony
and helped her get on him on the clothespin.

He got wet, somehow he does not have blood.

If it dries completely, will it be fine again?
Will you also call on me again?

In any case, the man next door,
let's stop cheating.