Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

インタビュー

僕たちはインタビューを受けている。
試合でもあって勝ち上がったのだろう。

あまりにも個人的な質問が降り注ぐ。
「生まれて初めて憎しみを覚えた相手は誰ですか?」

答えにくい内容ばかりだ。
「あなたです」

その時に僕の内部で不安が生まれる。

このメンバーときたら、どうだ。
文書偽造とは言わないまでも、肩身が狭い。

「逃げてもかまいませんよ」
誰かが僕にささやく。

ああ、そうだ。
僕には使命があったはずだ。

足もとに落ちていた拳銃を拾い上げると 
僕は人混みをかき分けて会場から逃げ出した。




自作自演。



Interview

We are being interviewed.
It must have been a match and we won.

Too personal questions come down to us.

"Who was the first person to hate you
in your life?"

All the content is difficult to answer.
"It's you."

At that time, anxiety arises inside me.

How about this member?
I feel ashamed, if not forged.

"You can run away."
Someone whispers to me.

Oh, that's right.
I must have had a mission.

When I picked up the pistol
that had fallen under my feet,
I ran through the crowd
and escaped from the venue.