Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

パワードスーツ

施術室とでも呼ぶのか、特殊な病室。
私は誰かの見舞いに来たはず。

だが患者の姿はない。

パワードスーツを着た医師が作業中。
私はその頭部にしがみつく。

だが、重すぎたのだろう。
バランスが崩れ、転びそうになる。

危険を感じ、離れてベッドに戻る。
すると、私が患者だったのだ。

そこへ太ったナースが駆け寄り 
私のすぐ横に寝転ぶ。

「ああ。ダメです、そんなこと」
ふざけで囁くので、記憶がよみがえる。

「それは昔の再現ですか?」
返事はない。



自作自演。


Powered Suit

In a special hospital room
that we call even an operating room.

I should have visited someone.

But there is no patient.

A doctor wearing a powered suit is working.
I cling to that head.

But I was too heavy.
The balance collapsed, the doctor is about to fall.

I feel dangerous and get away from bed.
Then I was a patient.


A fat nurse ran over there, lying down beside me.

"Oh no good, such a thing."
With a jokes, she whispers, so the memory rises.

"Is it a reproduction of the old days?"
There is no reply.