Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

婚約宣言


その女は昔の会社の先輩。

のちに退職してから知ることになるが
過去に複数の上司と不倫関係にあったという。

からかい甲斐のある愉快な人ではあったが
恋愛対象ではないな、と思っていた。

そんな彼女が多数のトラブルを起こし
法事の席だったかで親族会議が開かれた。

解決策として俺は彼女との結婚を提案する。

どういう経緯いきさつだったか思い出せないが
ともかくそのような決断を下してしまった。

確かに、俺が彼女と結婚することにより
問題のほとんどが解決しそうな予感はある。

しかし、やはり恋愛感情はない。

そこへ親戚まわりをしていた兄が帰宅した。
彼女がいるのに気づかない兄は彼女の悪口を言い出す。

聞き捨てならないので私は宣言する。
「じつは俺、彼女と結婚することになったんだ」

信じられない、という驚愕の表情の兄。

そうであろう、そうであろう。
はて、この爽快感はいったいなんなのだろう。


Declaration of Engagement

The woman is an old company senior.

I knew after I retired,
but she had been in an affair with multiple bosses in the past.

She was a funny person who made fun,
but I thought that she was not a subject of love.

Then she had a lot of troubles
and a kin meeting was held at the seat of the law.

As a solution, I propose to marry her.

I can not remember how it happened,
but I made such a decision anyway.

Certainly, I have a feeling that most of the problems are likely
to be solved by marrying her.

However, I still have no love for her.

An older brother who had been going there
with relatives returned home.

An older brother who doesn't notice
that she is out complains about her.

I can not give up and I declare.
"Just I got to marry her."

My brother is an unbelievable expression of being unbelievable.

It will be, it will be so.
What is this feeling of exhilaration?