ある施設でアルバイトを始めた。
書面にてクレームや問い合わせが入る。
それに対する対策案や解答を記入して戻す仕事。
一枚目から難問で一行も書き込めない。
幹部らしき男がいたので問い合わせてみた。
「こういう問題があるんですけど・・・・」
すると男は淀みなく返答してくれた。
「通販サイトで買い物したら、その請求書をFAXして」
とかなんとか。
感心しながら、そのままの内容を記入する。
そして、それは無事に受領してもらえた。
嬉しくなり、バイト仲間にも伝える。
「暇な社員に問い合わせると教えてくれるぞ」
独りで悩む必要はなかったのだ。
Inquiry
I started a part-time job at a facility.
Complaints and inquiries are received in writing.
The job of filling in
and returning countermeasures and answers.
I can't write even one line from the first sheet
because it's a difficult problem.
There was a man who seemed to be an executive,
so I asked him.
"I have this kind of problem..."
Then he replied without stagnation.
"If you shop at a mail order site, fax the invoice."
Such a thing.
I am impressed and fill in the content as it is.
And it was received safely.
I'm happy and tell my fellow part-time workers.
"If you contact a free employee, he will tell you."
We didn't have to worry alone.