Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

翼のある少年

少年はいつも車椅子に乗っていた。
彼には両足がなかったのだ。

「生まれた時からなかったんだ」
少年は僕に話してくれた。

「でも、かわりに翼がある」

それらしきものは見えなかった。

「そう。見えない翼なんだ」
少年の瞳はきらきら輝いていた。

(ないのは、足だけではないかも)
僕は、そう思ったものだ。

この少年と別れて、もう随分たつ。

ところが今日、僕宛に手紙が届いた。
あの足のない少年からだった。

もっとも、僕と同じくらい
今では彼も大人になっているはずだが。

その手紙の中で彼は書いている。
「君にも翼が見えたよね」

あっ、と僕は驚いた。

  僕は空を見上げている。

  背に翼のある男が僕に手を振る。
  なんだか、とても懐かしい。

  空を飛ぶ男に僕は呼びかける。
  「やあ、元気そうだね!」

そんな場面を思い出したのだ。

ほんの最近、僕が見た夢。
すっかり忘れていた。

そういえば、男には足がなかったかもしれない。

(あの男は、あの少年だったんだ!)
僕は嬉しくなって跳びはねる。

でも、ほんのちょっとしか浮けない。

(でも、君は本当に空を飛べるんだね)
すごい、と僕は思った。

たとえ、それが僕たちの
心の中にしかない空だとしても。




元「koebu宏美(ろみりん)さんが演じてくださった!


クリスらびっとさんが動画にしてくださった!


「note」ハナウタナベさんが演じてくださった!


A Boy with Wings

The boy was always in a wheelchair.
He had no legs.

"They were not since I was born."
The boy told me.

"But, there are wings instead."

I could not see anything like that.

"Yes, it is an invisible wing."
The eyes of the boy were shining brightly.

(It may not be only feet, but nothing.)
I thought so.

Separated from this boy, it is already long.

However, a letter has arrived at me today.
It was from that boy with no legs.

Although he should be an adult as much as I am now.

In the letter he writes.
"You could see the wings, are not you?"

Oh, I was surprised.

I am looking up at the sky.

A man with wings on his back waves his hand to me.
Somehow, I miss it very much.

I call upon a man who fly in the sky.
"Hey, you look good!"

I remembered such a scene.

Just recently, the dream I saw.
I completely forgot.

Speaking of which, the man may not have legs.

That man was that boy!
I feel joyful and jump.

But, I can only rise a bit.

But you can truly fly the sky.
It was amazing, I thought.

Even if it is the sky that is only in our hearts.