Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

子どもの言い分

ぼくが親を選んだわけではないし 
ぼくが国を選べたはずもない。

だからぼくは 
知らない人たちを親として 
知らない国に生まれてきたわけだ。

最初は 
幼くて弱くて悪くて 
なんにもできなくて 

助けてもらわないことには 
生き続けることさえできなかった。

大人たちは比較的長く生きているから 
いろんなことに自信たっぷりで 
いろんなことをぼくに命令した。

ぼくが決めてもいないルールを 
ぼくに守らせようと強いるだけでなく 

ぼくが疑っているのに 
疑うのはいけないとさえ言うのだ。

知らないうちにぼくは子どもでなくなり 
子どもでないゆえに 
ぼくは大人になってしまったわけだけど 

ぼくが決めてもいない 
納得してもいないルールなんか 

たとえ従うしかないとしても 
ぼくは死んでも認めないからね。




元「koebu摩マクロ黒さんがアレンジして演じてくださった!


Child's Opinion

I did not choose parents,
I can not have chosen the country.

That is why I was born in an unknown country
with unknown people as parents.

At first, I was young, weak and bad,
I could not do anything,
I could not even live to not be helped by someone.

As adults live for a relatively long time,
they are confident in many things,
they ordered a lot of things.

Not only does it force me to keep rules
that I have not decided, but even though I doubt,
they say "You should not doubt."

Before I knew I was not a child,
because I was not a child I became an adult,
even if I do not decide,
there are rules that are not convinced,
even if I have to follow it,
even if I die I will not admit it.