Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

どこかの他人

「まあ。ユミ、久しぶりね」
見ず知らずの女から声かけられた。

「ええ、そうね。ごめん、急いでるんで」
愛想笑いを浮かべつつ、その場を小走りに去る。

この他人、ユミという名前らしい。

私は自分なんだけど、外見は他人。
美人とも思えないが、そんなに悪くもない。

「おい、ユミ。他人のふりするなよ」
見ず知らずの男に呼び止められた。

「ごめんなさい。ちょっと急いでて」
あわてて逃げようとしたが

「ふざけるな」
男に腕をつかまれた。

「ユミ、なんで俺から逃げる」
「人違いです。私はユミではありません」

「なに言ってんだよ。ユミ、笑えねえぞ」

どうやら、この他人と深い関係の男らしい。

こうなった仕方ない。
別の他人になるしかない。

「君。人違いじゃないかな」
「わっ。すみません。し、失礼しました」

男は驚き、ひっくり返り、立ち上がって
また転んで、あわてて走り去った。

この他人、どうやら今の男の苦手なタイプらしい。




元「koebu宏美(ろみりん)さんが演じてくださった!


This Other Person

"Hey. Yumi, it's been a long time."
A strange woman calls out.

"Yes, that's right. Sorry, I'm in a hurry."
I leave the place trotting with a friendly laugh.

This other person seems to be named Yumi.

I am myself, but the appearance is others.
I don't think it's beautiful, but it's not too bad.

"Hey, Yumi. Don't pretend to be others."
A stranger stopped me.

"I'm sorry, hurry a bit."
I tried to flee.

"Do not be silly!"
The man grabbed my arm.

"Yumi, why run away from me?"
"You are wrong. I am not Yumi."

"What are you saying, Yumi, I can't laugh."

Apparently,
he is a man with a deep relationship
with this other person, me.

There is no way this has happened.
I have to be another person.

"You. I think you're wrong."
"Wow. Sorry. I'm sorry."

The man was surprised, turned over,
stood up, fell again, and rushed away.

This other person seems to be
a weak type of the current man.