Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

腕相撲

見知らぬ女の子が笑っている。

「ねえ、腕相撲しようよ」
断る理由が見つからない。

向かい合ってテーブルに肘をつく。
互いの手と手を組んで構える。

彼女の小さな手。
腕も細い。

どう考えても勝負は見えている。

「こっちは二本指でやる」
僕は薬指と小指の二本だけ伸ばす。

彼女は笑顔で頷き、二本指を握る。
頼りない握力。

やはり勝負は見えている。

「一本指でやろう」
僕は小指を一本だけ伸ばす。

笑顔で小指を握る彼女。
「勝負!」

それでも勝ってしまった。

「強いのね」

見知らぬ女の子が笑っている。
僕を喜ばせようとして。

なぜか僕の心は折れてしまった。




元「koebu牡鹿戸スコップスアヲルさんが演じてくださった!


Arm Wrestling

A strange girl is laughing.

"Hey, let's arm wrestling."
I can not find a reason to refuse.

We face each other and elbows at the table.
Hold hands and hands with each other.

Her little hand.
Arm is also thin.

Whatever I think, the result of the game is decided.

"I'll do it with two fingers."
I extend only two of my ring finger and little finger.

She nods with a smile and holds my two fingers.
Unreliable grip strength.

Again the result of the game is decided.

"I will do it with one finger."
I extend one little finger.

She holds a little finger with a smile.
"Battle!"

Still I have won.

"You're strong, are not you?"

The strange girl is laughing.
Trying to please me.

For some reason my heart has broken.