Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

置き手紙

どうぞ私を捜さないでください。

私はあなたから姿を消します。
あなたの知らない場所へ隠れます。

だから私を捜さないでください。

ふたりが別れてはならない理由も 
一緒にいなければならない理由も 

少なくとも私には見つけられないのです。

あなたの都合など理由にはなりません。
私の都合が理由にならないのと同じです。

もう会わないことにしましょう。
それが、お互いのためになると思います。

いいえ。私たちのためだけでなく 
ありとあらゆるもののためになるでしょう。

そんな予感がするのです。

だから、この手紙を残します。
けっして私を捜さないでください。

もしあなたに見つけられたら 
私は生きていけません。

私はあなたを死ぬほど愛そうとしました。
でも、愛がなくては死ねません。

私は最後の女として生きます。
あなたも最後の男として生きてください。

さようなら。

  もう名前もいらない 最後の男へ
                  最後の女より


「ゆっくり生きる」はるさんが動画にしてくださった!


Place Letter

Please don't look for me.

I will disappear from you.
I hide in a place you don't know.

So don't look for me.

At least I can't find out
why we shouldn't break up or be together.

It's not your convenience.
It's the same as my convenience isn't the reason.

Let's not meet anymore.
I think it will benefit each other.

No.
It will be for everything, not just for us.

I have such a feeling.

So I will leave this letter.
Never look for me.

If you find me, I can't live.

I tried to love you to death.
But I can't die without love.

I live as the last woman.
Live as the last man too.

Good bye.

To the last man who doesn't need a name anymore
From the last woman