Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

笑う猫の生首

我らはちょっとした小山のてっぺんにいて 
各々もの思いにふけりながら、あらぬ方を眺めている。

芸能人のようでもあり、物語の登場人物のようでもある。

そこに蝶のような変な鳥のようなのが現れ 
我らの周囲をゆっくりシャボン玉のように飛びまわる。

それに注意しているのは私くらいで 
皆はあらぬ方を向いたままだ。

その鳥には顔があり、小さな生首のようでさえある。
しかも、その顔は笑っている。

人間の男に似ているが、笑う猫を連想させる。

その鳥は、笑顔のままゆっくりまわりながらも 
私を意識しているかのようである。

手を差し出してみると、私の手に止まった。
なんとも嬉しそうな表情。

私も嬉しくなり、仲間たちに知らせる。
「おいおい、見てみろよ。かわいいぞ」

ほとんど笑う猫の生首のようになったそれは 
相変わらずあらぬ方を眺めるひとりの男の胸に近寄る。

そやつの服の襟を口で引っかいてずり下げ 
貧弱な乳首を舐め始める。

そやつはくすぐったいのか、ヘラヘラ笑う。
それを見ている私もおかしくて笑いそうになる。


(画像:写真ACより)

自作自演。


The Laughing Cat's Cut-off Head

We are at the top of a small mountain,
looking in the wrong direction
while indulging in our thoughts.

We are like entertainers, or characters in the story.

A strange bird like a butterfly appears there
and slowly flies around us like a soap bubble.

I'm the only one paying attention to it,
and everyone else is still looking away.

The bird has a face, even like a small cut-off head.
Moreover, its face is laughing.

It resembles a human man,
but is reminiscent of a laughing cat.

The bird seems to be conscious of me
while slowly turning around with a smile.

I extended my hand and it stopped in my hand.
A very happy expression.

I'm happy and let my friends know.
"Hey, take a look. It's cute."

Almost like a laughing cat's cut-off head,
it approaches the chest of a man
who still looks at the other side.

In its mouth it scratches the collar of his clothes
and slides down and begins to lick his poor nipples.

He laughs sloppy, maybe he tickles.
Looking at it, I feel funny and laugh.