Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

お姉さんな上司

彼女はお姉さんみたいな年上の女性。 
初めて社員として就職した会社の上司だった。

性格は悪かったが、なかなか綺麗な人。 
僕は憧れみたいな気持ちを抱いていた。

僕たちは向かい合わせのデスクに坐り 
よくわからない仕事を片づけようとしている。

手描きマンガのようなイラスト原稿を使い 
それで企画書みたいな書類を作ろうとしている。

しかし、僕はしくじってしまう。
イラスト原稿はインクと水に汚れてしまった。

もう使い物にならない。
ああ、また失敗してしまった。

「すみません。すみません」
僕は情けない気持ちのまま謝る。

「もう。駄目じゃないの。
 そんなの捨てて、これを使いなさい」

新しいイラスト入りの白い原稿が束になっている。
そんなにたくさんあったのか。

なのに僕は、手もとの濡れた原稿とデスクを 
なんとかしようとして、どうしていいかわからない。



自作自演。


Older Sister Boss


She is an older woman like my sister.

She was the boss of the company
where I first got a job as an employee.

She had a bad personality,
but she is a pretty beautiful person.

I had a feeling of admiration for her.

We are sitting at the desks facing each other,
trying to get rid of some unfamiliar tasks.

We are trying to make a document
like a proposal by using an illustration manuscript
like a hand-drawn manga.

But I messed up.
The illustration manuscript got dirty with ink and water.

It's useless anymore.
Oh, I failed again.

"Sorry. Sorry."
I apologize with a pitiful feeling.

"It's no good anymore. Throw it away and use it."

A bunch of white manuscripts with new illustrations.
Was there so much?

But I don't know what to do when I try to get
rid of the wet manuscript and desk at hand.