Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

お笑い芸人たち

お笑い芸人の養成学校に入学することになった。

みずから望んだわけではない。
世間のしがらみという奴だ。

とりあえず、転校生気分で登校。
キャンパスは日常化した文化祭ムード。

大小さまざまなお笑いネタが配置されている。
それら変なものを使って笑わせてみせろ、と。

なるほど。
こういう恵まれた環境で芸を磨くわけね。

いかにもな発想を強制する装置。
エイプリルフールには変な嘘をつけ、みたいな。

しかし、そんなんでいいのか。
ここを出たら、途方に暮れるんじゃないかな。

笑いは余裕の産物だろ。

君たち、貧しい若者よ。
その結果だけを求めるのは、どうかと思うぞ。



Akitoさんが演じてくださった!


Comedian Entertainers

I decided to enter a training school
for comedian entertainers.

I did not want it myself.
It is because of the distress of the world.

Anyway, I went to school in a transfer student mood.

The campus was a cultural festival mood
that became everyday.

Various large and small comedy stories are arranged.
Make me laugh with these funny things.

I see.
We will hone our arts in such a privileged environment.

A device that forces a real idea.
Like a fake lie to April Fool's Day.

But is that okay with that?
I wonder if I will be at a loss when I leave here.

Laughter is a product affordable.

You guys, poor youth.
I'm sorry for asking only the result.