Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

僕と君

僕がどうしようもない缶詰だった頃 
君はピッカピカの缶切りだった 

僕の汚れたブリキのフタを開けたから 
銀色の君の刃先が汚れてしまったね 

その君の刃先の汚れを取ろうとして 
拭った僕の手がまた汚れていたっけ 


君と別れてから 僕は僕を見失い 
あれからもう 救いようのない空缶さ 

今頃 君はどうしているだろう 
僕の腐った中身を食べてしまって




元「koebu」石蕗さんが演じてくださった!


Sunoが作曲。


Me and You

Because you opened the lid of my dirty tin
Your silver edge got dirty

Trying to get dirty on your edge
I wiped my hands were dirty again

Since I broke up with you I lost sight of me
From that I am an empty can not be saved

How are you doing now?
Eat my rotten contents