Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

図書館の少年

その少年は本を読むのが好きだった。
だから、図書館にいるのも好きなのだった。

ある日、少年は家の近所の私立図書館に入った。
そこで彼は、奇妙な本を見つけた。

書名は「図書館の少年」。
児童向けの小説らしい。

少年は立ったまま読み始めた。

読書好きな少年が主人公。

ある日、彼は近所の私立図書館に入る。
そこで「図書館の少年」という名の本を見つける。

そして、立ったまま読み始める。

(あは。こいつ、僕と同じことしてら)
少年は笑う。

読書好きな少年が主人公。
ある日、彼は近所の私立図書館に入る。

そこで「図書館の少年」という名の本を見つける。
そして、立ったまま読み始める。

(なんだ。これ、冗談かな)
少年は驚く。

読書好きな少年が主人公。
ある日、彼は近所の私立図書館に入る。

そこで「図書館の少年」という名の本を見つける。
そして、立ったまま読み始める。

(もう。ふざけるなよ)
少年は怒る。

読書好きな少年が主人公。
ある日、彼は近所の私立図書館に入る。

そこで「図書館の少年」という名の本を見つける。
そして、立ったまま読み始める。

(おいおい。まさか・・・・)
少年は心配になる。

読書好きな少年が主人公。
ある日、彼は近所の私立図書館に入る。

そこで「図書館の少年」という名の本を見つける。
そして、立ったまま読み始める。

いつまでもいつまでも
本の中の少年は本を読み続ける。

少年の家の近所の私立図書館で。



元「koebu」みみちょさんが演じてくださった!


A Boy at a Library

The boy liked to read books.
So he also liked being in the library.

One day, the boy entered a private library near his house.
There he found a strange book.

The book name is "A Boy at a Library."
It seems to be a novel for children.

The boy started reading while standing.

A boy who likes reading is the main character.

One day he entered the neighbor's private library.
So he found a book named "A Boy at a Library."

And he began to read while standing.

(Oh ... this guy, do the same with me.)
The boy smiled.

A boy who likes reading is the main character.
One day he entered the neighbor's private library.

So he found a book named "A Boy at a Library."
And he began to read while standing.

(What is it like a joke?)
The boy was surprised.

A boy who likes reading is the main character.
One day he entered the neighbor's private library.

So he found a book named "A Boy at a Library."
And he began to read while standing.

(No more joke now.)
The boy got angry.

A boy who likes reading is the main character.
One day he entered the neighbor's private library.

So he found a book named "A Boy at a Library."
And he began to read while standing.

(Hey, you surely ...)
The boy got worried.

A boy who likes reading is the main character.
One day he entered the neighbor's private library.

So he found a book named "A Boy at a Library."
And he began to read while standing.

The boy in the book kept reading the book forever forever.
At the private library in the neighborhood of his house.