Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

自動作話ソフト

自動作詞ソフトや自動文章作成ソフトなるものがあるらしい。
オリジナル文芸作品の投稿を日課とするブロガーには気になる。

まともなものができ上がるレベルに達しているとは思えないが 
修正すれば使えそうだし、発想の参考ほどにはなろう。

時候の挨拶みたいな定型パターンであればもちろん 
小説にも心情やシチュエーションなどの定型描写は少なくない。

それらが定型であるがゆえに先が見えて面白味がなく
面白味ないゆえに長文が書けないアマチュア作家は多いと思う。

「キャラのやさしさレベル」「描写の対象年齢制限」
「設定の現実遊離度」などの細やかな範囲指定ができれば 
話の展開の破綻や違和感は少なくなるはず。

ゲーム事情に(うと)いのだが、このような作話システムは、すでに
RPGロールプレイングゲームやシュミレーションゲームで実現している可能性はある。

一流プロ棋士が将棋ソフトに負ける時代である。
もう、オリジナルな話を作るのに悩む状況ではないのかも。

それに、ウケるという理由からか、人気作品の二次創作作品が  
大きな顔して恥ずかしげもなく世に出まわっている。

ともかく、ハッキリしているのは、ブログの存在価値と
記事の提供価値、今後ますます下がる一方である。



自作自演。


Automatic Speech Software

There seems to be automatic songwriting software
and automatic text creation software.

Bloggers who routinely post original literary works
are concerned about them.

I don't think it's at a level
where something decent can be done,
but it looks like it could be used if modified,
and it would be as informative as the idea.

Of course, if it is a regular pattern
like greetings of the weather,
there are many regular expressions
such as emotions and situations in novels.

I think that there are many amateur writers
who can't write a long sentence
because they are standard
and have no interest in seeing ahead
because they are standard.

If the user can specify detailed ranges
such as the character's gentleness level,
the target age limit for depiction,
the degree of realism of settings, etc.,
the breakdown of the story
and the discomfort will be reduced.

I am unfamiliar with the game situation,
but such a narrative system may already be realized
in RPG and simulation games.

This is the era when
top professional shogi players lose to shogi software.

Perhaps we are no longer
in a situation of making an original story.

Also, because of their welcome,
secondary creations of popular works
are appearing shyly with a big face.

What is clear, however,
is that the value of a blog and the value of an article
will continue to decline.