Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

恋がわからない

わからない。
僕には恋がわからない。

恋に悩み続ける君の気持ちが わからない。

人に限らず 好きなものは手に入れる。
手に入らないものなら 想い浮かべる。

上下左右 角度を変えて 想い浮かべる。

逆さにしたり 裏返したり 
あれやこれやと 想い浮かべる。

余計なものは削り取り 
足らないところは付け加え 
組み合わせたり 再編したり・・・・

いつの間にやら 原型を超え 
その想い浮かべたものが自立する。

それはもうオリジナル。

誰のものでもない僕のもの。
ここにしかない僕のもの。

僕だけのもの。

わからない。
僕には恋がわからない。

恋に悩み続ける君の気持ちが わからない。




自作自演。


I Don't Understand Love

I do not understand.
I don't understand love.

I don't understand your feelings
of continuing to worry about love.

Not just people, I get what I like.
If it's not available, I think of it.

By changing the angle,
up, down, left and right, I can imagine.

I think it upside down, flipped over, and that.

Cut off unnecessary things, add missing parts,
combine and reorganize...

Before I knew it, beyond the prototype,
what I thought of became independent.

It's already original.

It belongs to me, not to anyone.
My own only here.

For me only.

I do not understand.
I don't understand love.

I don't understand your feelings
of continuing to worry about love.