Tome文芸館 Annex

自作読み物を紹介。動画用朗読音声を常時募集。英訳はGoogle翻訳。

近づけない家

僕は巻物のような地図帳を手に持って 
見知らぬ町並みを独り歩いている。

彼女の住所が書かれたメモは胸ポケットにある。

こうして気になる知人の家を探し出すのが 
僕の趣味だった、という時期があった。

娯楽が今ほどない時代のゲーム感覚だったのだろう。

だが、いくつか電車を乗り継ぎ、初めての駅で降り 
かなり歩いているが、彼女の家は見つからない。

同じ町名は見つかったのに、番地が合わない。
近づいたと思ったら、唐突に離れる。

碁盤の目のように整然としているように見せて 
じつは迷路のように道路が入り組んでいる。

結局、わけがわからなくなって 
複雑な想いを抱えたまま帰宅するしかないのだった。



「宇宙ゆく船」たけだ あかりさんが演じてくださった!

House Not Allowed to Approach

I have a map book like a scroll in my hand
and I am walking alone in a strange town.

A note with her address is in my breast pocket.

There was a time when it was my hobby
that finding out the house of acquaintance
who is worried in this way.

Perhaps it was a game feeling of times
when entertainment was not so long.

However, I got off a few trains, got off at the first station
and walked quite a bit, but I could not find her house.

I found the same town name,
but the street number does not match.

If I think I approached it, it will be abrupt.

Like the eyes of a go board it looks like it is in order,
and the roads are complicated like a maze.

After all, I became oblivious,
I had no choice but to go home
with complicated thoughts.